O simulare realizată despre cum ar arăta viața cetățenilor statelor Uniunii Europene, în anul 2040, după 16 ani de „Revoluție verde”, dezvăluie elemente, puțin spus, îngrijorătoare.
Conform simulării realizate de Politico, în 2040, 90% din obiectivele verzi propuse de UE, azi, vor fi realizate.
Simularea este realizată pe baza unui document oficial al Uniunii Europene, publicat în 2024, care detaliază impactul politicilor „verzi” pentru cetățenii statelor membre.
Astfel, blocul comunitar va fi reușit să-și reducă a reușit să-și reducă emisiile colective de gaze cu efect de seră la o zecime din nivelurile din 1990 în conformitate cu obiectivul propus cu 16 ani mai devreme.
Sursa citată precizează că aceste obiective au fost realizate în ciuda costurilor sociale enorme: fermierii vor mai asedia Bruxelles-ul, companii se vor închide.
În ceea ce privește stilul de viață al cetățenilor UE, în 2040 este previzionat să trăim cu totul diferit.
Biciclete, mersul pe jos și transportul public în loc de mașină
În loc de mașini vom face „bike-sharing”, adică doi oameni, cel puțin, se vor deplasa pedalând pe o bicicletă. Cine nu merge pe bicicletă, va circula cu o mașină electrică. Pentru asta, UE a trebuit să interzică vânzările de mașini noi pe combustibili fosili în 2035, în ciuda faptului că piața, studiile și consumatorii nu susțin asemenea măsuri.
Mașinile electrice vor fi totuși, un lux față de ce ni se propune: biciclete comune orășenești și transportul public. Cu alte cuvinte, oamenii nu vor fi încurajați să dețină nici măcar biciclete, ci să le împartă pe cele deținute de municipalitate.
Orașul de 15 minute va fi norma, deoarece „ planificatorii urbani lucrează pentru a încuraja mai mulți oameni să opteze pentru mersul pe jos și cu bicicleta prin proiectarea orașelor cu distanțe mai scurte între necesitățile zilnice, cum ar fi supermarketurile și școlile”.
Pentru distanțele mai lungi, oamenii sunt sfătuiți să meargă cu trenul, „dacă este disponibil”. Călătoriile cu avionul au devenit o raritate.
Schimbările în domeniul transportului vor afecta și mai grav țările precum România. În țara noastră, 81% din parcul auto este format din mașini mai vechi de 10 de ani, cu motorizare diesel.
Dintre acestea, o treime au o vechime de peste 20 de ani. Cu alte cuvinte, dacă planurile UE sunt duse la îndeplinire, vasta majoritate a românilor nu-și vor mai permite mașini. Efectele economice, sociale și demografice vor fi catastrofale.
Deja un OUG al Guvernului României prevede restricții masive pentru circulația cu mașinile personale ale românilor.
Adio carne și lactate naturale
În ceea ce privește mâncarea, simularea prevede că guvernele naționale, dar și Bruxelles-ul vor lua măsuri astfel încât carnea și lactatele naturale să se scumpească, astfel încât să scadă cererea pentru acestea și să crească pentru mâncarea pe bază de plante.
Evident, mâncarea artificială va fi mai ieftină.
Pe ambalaje va exista un „Scor nutrițional pentru carbon”. Vor exista mai puține ferme, experții estimând că vor fi cu 50% mai puține.
Fermierii au fost, de asemenea, forțați să reducă drastic utilizarea îngrășămintelor pe bază de azot, necesitând o schimbare a practicilor agricole pentru a menține recoltele constante.
În loc să crească animale și culturi agricole, fermierii vor fi stimulați de UE să folosească acele terenuri pentru a depozita CO2-ul. În loc de vaci, la țară vom vedea mai multe cabluri.
Și tot nu e suficient: în 2040, agricultura tradițională va fi cea mai puternică sursă de poluare, așa că vor trebui și mai multe măsuri restrictive în acest domeniu, scrie Politico.
Și cu apa vor fi probleme: sursa citată scrie că Bruxelles-ul va media certurile între diferitele „regiuni” ale UE, pentru „drepturile la apă”.
Mutați-vă din casa pe care ați construit-o
Și nici spațiul de locuit nu va mai fi la fel. Politico scrie că oamenii vor fi nevoiți să înlocuiască încălzirea pe gaze cu o pompă electrică de căldură.
Politico susține că țările din sudul continentului vor avea „cu regularitate” zile în care temperatura va depăși 40 de grade.
Facturile vor crește, pentru că majoritatea nu-și vor putea permite să renunțe la mașinile și centralele clasice, astfel încât vor plăti și taxele impuse de guverne pentru folosirea acestora.
Evident, acest lucru va afecta masiv mai mult țările precum România, unde oamenii locuiesc în case vechi, care nu sunt „eficiente energetic”.
Europenii își vor cumpăra mai puține lucruri noi.
O altă măsură, de speriat, este aceea prin care europenii vor fi „stimulați” să locuiască împreună, ca să ocupe un spațiu de locuit mai redus. Mai precis, o dată ce „copiii s-au mutat”, părinții vor fi „stimulați” să-și lase căminul, pentru a se muta în „spații mai compacte”.
Astfel de măsuri se regăsesc deja în legislația românească. Așa cum R3media a arătat, „legea mobilității urbane”, adoptată în 2023, prevede „stimularea” cetățenilor de a se muta în spații comune de locuit: adică de la casă la bloc.
Un alt stimulent, care sună terifiant, este „alocația de CO2/persoană”. Cu alte cuvinte, fiecăruia i se va aloca o cotă de CO2 pe care „avem voie” s-o emitem. Evident, asta va stimula oamenii să trăiască în grupuri cât mai mari, pentru a beneficia și de CO2-ul emis de ceilalți.
Evident, toate acestea vor face ca prețul locuințelor să crească.
Ceea nu transpare din simularea făcută pe baza documentului UE este că la toate acestea se va adăuga și digitalizarea.
Prin intermediul digitalizării, mai ales a identității digitale, oamenii din țările membre vor putea fi controlați și monitorizați foarte ușor, oriunde s-ar afla.
Mașinile electrice sunt mai ușor controlabile, din punct de vedere digital, decât cele clasice. Prin plățile electronice, autoritățile vor ști tot ce cumpără cetățenii, astfel încât să nu poată depăși „cota de carbon” alocată cu generozitate de UE.
Chiar și documentele UE arată că dacă totul merge conform planului și vom ajunge în starea deplorabilă descrisă mai sus în 2040, tot nu va fi suficient.
Pragul de creșterii a temperaturii globale cu 1,5 grade Celsius va fi ORICUM DEPĂȘIT.
„Dar fiecare fracțiune de grad de încălzire, eforturile UE în materie de climă vor salva vieți și vor reduce impactul asupra apei, naturii, sistemelor alimentare și asupra economiei în general”, scrie Politico.
Nu este clar, ce înseamnă concret, această propoziție de lemn. Ceea ce este clar, este că aceste schimbări radicale ale stilului nostru de viață se vor permanentiza, invocându-se nedefinibilul obiectiv de a „salva vieți”.
Credit foto / Sursa: R3media