Sud-coreenii nu știu ce să mai facă să scape de mașinile electrice. În principal, ei invocă preocupări legate de siguranță în urma incendiilor, potrivit channelnewsasia.
Acum patru luni, un șofer de taxi, Park Jeong-si-a, și-a cumpărat un vehiculul electric (EV). El a fost atras de costurile mai mici cu întreținerea ale noii mașini. Efectul a fost cel scontat și acum plătește aproximativ 300 de dolari pe lună, aproximativ 1/3 din cât plătea cu vehiculul diesel anterior.
Deși este mulțumit de economii, incidentele recente din Coreea de Sud îl pun pe gânduri.
„Îmi încarc mașina complet în parcarea subterană și asta mă neliniștește”, a spus el pentru CNA.
Reamintim că pe 1 august, un sedan electric Mercedes-Benz cu baterie fabricată de compania chineză Farasis Energy a luat foc în garajul subteran al unui apartament din orașul sud-coreean Incheon.
Stingerea incendiului a durat peste opt ore și ar fi avariat peste 100 de mașini. Peste 20 de persoane au inhalat fum și au fost internate. Cercetările preliminare arată că incendiul s-a agravat deoarece sprinklerele din parcare nu au funcționat corespunzător.
Câteva zile mai târziu, un Kia EV6 a ars într-o parcare din provincia Chungcheong de Sud. Stingerea incendiului a durat peste o oră.
Într-un raport publicat în februarie, sediul metropolitan de incendii și dezastre din Seul a declarat că 1.399 de incendii au avut loc în parcări subterane din Coreea de Sud între 2013 și 2022, 43,7% fiind atribuite vehiculelor. Raportul a precizat că sursele electrice au reprezentat mai mult de jumătate din incendiile de mașini din garajele subterane.
Dealerul de mașini second-hand Song Su-chan a spus că mai mulți proprietari de vehicule electrice încearcă să-și vândă mașinile.
„Avem (EV) care sunt puse pe piață, dar pur și simplu nu se vând. Trebuie să fim capabili să vindem unul pentru a cumpăra altul”, a spus Song.
„Chiar dacă prețurile scad, cererea nu apare. Odinioară vindeam câteva unități pe zi, dar acum, nici măcar una sau două”, a adăugat el.
Alți dealeri de la cea mai mare piață de mașini second hand din Seul, Jang-an-dong, au avut relatări similare.
Potivit experților pagubele produse de incendiul recent din Incheon au schimbat perspectivele oamenilor asupra mașinilor electrice.
Kwon Yong-joo, specialist în domeniul designului auto și al transporturilor, a vorbit despre modul în care incendiul a influențat percepția oamenilor.
„Înainte, dacă una sau două mașini luau foc, oamenii erau oarecum capabili să accepte. Dar când un vehicul provoacă daune la 160 de mașini… este un șoc imens. Acest lucru îi face pe oameni să se gândească: „Ar trebui să continui să conduc un vehicul electric?””, a spus el.
Din cauza unor astfel de incendii, vehiculele electrice sunt acum interzise în unele locuri, cum ar fi parcările subterane ale locuințelor, spitalele și chiar locurile de parcare publice din centrul orașului Seul.
Sursa: R3media