Autoritățile fiscale și vamale din Ungaria (NAV) au depistat și sancționat un transport neobișnuit pe autostrada M5, descris drept „caravana groazei”, relatează Budapester Zeitung.
Incidentul a avut loc când o dubă cu o platformă destinată transportului de autoturisme, a fost oprită pentru control. În locul unui singur vehicul, pe platformă se afla o camionetă pe care era, la rândul său, încărcat un autoturism.
La cântărire, s-a confirmat depășirea greutății admise cu aproximativ două tone, iar pe lângă această neregulă, s-a constatat că duba transporter nu era echipată cu tahograf, dispozitiv obligatoriu pentru monitorizarea timpului de condus și a odihnei șoferilor.
Șoferul vehiculului s-a prefăcut neștiutor, declarând că nu era conștient de aceste reglementări.
În contextul înăspririi legislației, care permite autorităților să impună amenzi considerabile pentru vehiculele cu greutate sau dimensiuni peste limita legală, NAV a inițiat un procedeu administrativ.
Drept urmare, șoferul a fost amendat cu 650.000 de forinți (aproximativ 1.650 de euro) pentru depășirea greutății și cu aproximativ 1 milion de forinți (circa 2.650 de euro) pentru lipsa tahografului.
Autoritățile ungare sunt de părere că această practică pare să fie comună printre comercianții de autovehicule români, care adesea achiziționează vehicule second-hand din țările vest-europene pentru a le transporta în România, folosind metode care minimizează riscurile percepute, inclusiv evitarea stațiilor de cântărire obligatorii, prezente doar pe anumite autostrăzi.
Deși poliția poate identifica transporturile neregulamentare bazându-se pe volumul încărcăturii, sancțiunile sunt adesea aplicate pe loc, permițând continuarea călătoriei după descărcarea surplusului de greutate.
Conform forțelor de ordine ungare, românii continuă să fie printre cei mai „îndrăzneți” în regiune în ceea ce privește transporturile riscante, chiar dacă alte naționalități, precum sârbii, par să fi devenit mai precaute.
Se presupune că planul era de a descărca vehiculele în apropierea graniței cu România, pentru a le trece apoi individual peste frontieră, fie pe trailer, fie pe propriile roți.
Credit foto / Sursa: Jurnal de Emigrant