Lucrările de la simulări ale elevilor din școlile cu „acces limitat la Internet” vor fi scanate în alt centru de examen sau la comisia județeană de examen, iar în cazul în care platforma de evaluare digitalizată pică „se va interveni în timp real pentru suplimentarea resurselor sau identificarea și rezolvarea oricărei probleme”. Precizările se găsesc într-un ghid al Ministerului Educației (ME) cu întrebări și răspunsuri despre corectarea digitalizată de la examenele naționale din acest an, care începe de luni, 5 februarie, cu simulările pentru elevii de clasa a VIII-a.
De asemenea, lucrările elevilor de la simulările examenelor naționale 2024 vor putea fi scanate din nou de profesorii din școli și încărcate pe platformă dacă evaluatorii observă că sunt scanate greșit sau că nu sunt toate paginile pe care lucrarea ar trebui să le aibă, conform sursei citate.
Indicațiile ME vin în contextul în care la simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024, lucrările vor fi scanate în clasă și corectate pe platforma digitalizată, după cum a anunțat ministrul Educației, Ligia Deca: „În plus, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu către profesori evaluatori din alt județ decât județul din care provin candidații, printr-un click”.
Elevii de clasa a VIII-a vor susține simularea națională pentru Evaluarea Națională 2024 în zilele de 5, 6 și 7 februarie, potrivit calendarului oficial. La simularea națională de la Evaluarea Națională 2024, colțul lucrării nu se închide și nu se lipește, după cum prevede procedura. „Cum trebuie gestionată situația în care un exercițiu lipsește de pe pagina de evaluare din cauza unei scanări incomplete? Profesorul evaluator are posibilitatea, la identificarea unei lucrări scanate eronat, să semnaleze în platformă acest lucru (butonul „lucrare ilizibilă”). În acest caz lucrarea se scanează din nou și se încarcă în platformă”, se arată în ghidul ME.
O altă întrebare propusă de Ministerul Educației în documentul postat sâmbătă, 3 februarie, este „cum se procedează în cazul în care nu sunt scanate toate paginile unei lucrări, iar una dintre acestea conține informații esențiale pentru evaluare?”. „În platformă există informații privind numărul total de pagini al lucrării. Se pot identifica neconcordanțe între numărul real de pagini al lucrării și numărul de pagini scanate. În această situație, lucrarea va putea fi scanată din nou”, precizează instituția.
„În contextul în care există unități de învățământ cu acces limitat la internet, cum se gestionează situația în care conexiunea nu funcționează conform cerințelor impuse? Procedurile de lucru prevăd soluții pentru situațiile în care conexiunea la internet nu funcționează, inclusiv scanarea lucrărilor în alt centru de examen sau la nivelul comisiei județene”, se mai arată în documentul ME.
„A fost luată în considerare situația în care elevii au un scris mai mic și profesorii întâmpină dificultăți în examinarea digitală a acestor lucrări? Platforma oferă posibilitatea de redimensionare a imaginii (zoom in/out). Din acest punct de vedere, este chiar o opțiune de accesibilitate care în modul clasic de evaluare nu exista. Lucrarea poate fi mărită atât cât este necesar, iar rezoluția de scanare permite acest lucru”, conform precizărilor ME.
Ministerul Educației mai scrie că subiectele și baremele nu vor prezenta noutăți în acest an în contextul introducerii evaluării digitalizate: „Procesul de evaluare digitalizată nu implică schimbări în ceea ce privește criteriile de evaluare/baremele și tipurile de subiecte pentru probele scrise ale examenelor, nici timpul de lucru”.
Credit foto / Sursa: Edupedu