România va achiziționa cel puțin un batalion de tancuri americane Abrams. Marea provocarea nu va fi însă consumul acestor tancuri, ci infrastructura din țara noastră, capitol la care suntem pe ultimele locuri în Europa.
România are probleme mari în ceea ce privește infrastructura, iar acest lucru nu e niciun secret. În contextul lipsei de autostrăzi care să lege România de la un cap la celălalt, a podurilor peste Dunăre și a rețelei feroviare aflate la nivelul de acum 100 de ani, una din provocările cu care ne vom confrunta în ceea ce privește achiziția de tancuri moderne americane Abrams, cu o greutate impresionantă de 80 de tone, va fi infrastructura.
Amintim că încă din luna martie publicația noastră a scris că intenția României e să achiziționeze 200 de tancuri nu doar 54 cât au fost anunțate oficial la vremea respectivă.
Infrastructura, o mare provocare: Tancuri Abrams de 70 de tone pe șoselele României
Generalul (r.) Marius Crăciun, fost comandant al Forţelor pentru Operaţiuni Speciale (FOS), în cadrul unei ediții anterioare a podcastului Obiectiv EuroAtlantic de la DefenseRomania, a făcut referiri la provocările privind infrastructura pentru România, ca viitor utilizator de tancuri americane Abrams.
Fostul comandant al forțelor speciale a amintit de dificultățile cu care s-a confruntat NATO în timpul exercițiilor militare anterioare care vizau transferul rapid de tehnică grea din Vest în poligoanele din România. El și-a arătat însă convingerea că viitoarele proiecte de construcție ale României au în vedere și componenta militară. În special mult visatele autostrăzi care ar trebui să lege România de la un capăt la celălalt.
„Tancurile Abrams au consum mare pentru că sunt dotate cu un motor extrem de puternic care asigură nevoile pe câmpul de luptă modern. În ceea ce privește infrastructura noi când am gândit infrastructura din România în urmă cu 50-70 de ani nu aveam asemenea tancuri și uitați-vă că și NATO în ultimele exerciții anuale a întâmpinat probleme în dislocarea forțelor pe roți, inclusiv cu trenul, din Vest în poligoanele pe care le avem în România. Din ce cauză? Din cauza lipsei de infrastructură.
Însă toate proiectele viitoare, autostrăzi la care visăm care trec munții, vor ușura mult aceste manevre. Sunt convins că tot ce se construiește acum se construiește pentru a asigura deplasarea inclusiv a tehnicii grele și inclusiv a tancurilor de peste 60 de tone precum sunt tancurile Abrams”, a precizat generalul (r.) Marius Crăciun.
Abrams, în versiunea M1 e dotat cu un motor Honeywell de 1.500 CP și poate atinge o viteză de 68 km pe oră. Tancul are o greutate de 70 de tone și o lungime de 9.7 m. Autonomia Abrams e mare în comparație cu alte tancuri, fiind de 420 kilometri, dar consumul e pe măsură. Puterea de foc principală e tot un tun de 120 mm cu 40 de proiectile 2×7,62 mm + 1×12,7 mm.
România a decis achiziționarea a 54 de Abrams, dar nu se oprește la un batalion. Planul de viitor vizează 300 de tancuri
Recent, DefenseRomania a scris în premieră că generalul-maior Teodor Incicaș, șeful Direcției Generale pentru Armamente, a vorbit despre un plan de viitor privind achiziția a 300 de tancuri.
Înaltul oficial al Ministerului Apărării (MApN) a precizat că se dorește achiziția a aproximativ 300 de tancuri și derivate, dar perioada de achiziție va fi stabilită de Forțele Terestre.
„Dorim să achiziționăm tancuri noi, în jur de 300 de tancuri principale de luptă, dar perioada de achiziție va trebui stabilită de către beneficiar”, a precizat generalul-maior Teodor Incicaș, șeful Direcției Generale pentru Armamente.
De precizat că cele 54 de tancuri Abrams pe care le achiziționa în primă fază sunt modernizate și sunt în varianta M1A2. Vor fi achiziționate și 12 derivate, pe şasiu de tanc.
Faptul că din cele 300 de tancuri planificate primele 54 vor fi Abrams nu înseamnă neapărat că și următoarele vor fi tot tancuri americane.
Credit foto: Defense România