Proprietarii din Marea Britanie au spus de ce au început să renunțe în masă la mașinile electrice. Recent, Camera Lorzilor a dezvăluit că vânzările stagnează, potrivit Daily Mail.
Raportul a fost publicat marți. Acesta preciza că vânzările de vehicule electrice „stagnează” în rândul șoferilor privați. În raport se preciza că principala cauză era dată de stațiile de încărcare limitate – în special în zonele rurale.
Dar Daily Mail a descoperit săptămâna aceasta că, inclusiv unde au fost instalate încărcătoare publice, multe dintre ele au rămas goale.
Asta în ciuda faptului că statul își propune să elimine complet vehiculele pe benzină, diesel și hibride până în 2035.
Reamintim că și actorul Rowan Atkinson a fost tras la răspundere după ce a descris vehiculele electrice ca fiind „un pic fără suflet”.
De ce renunță britanicii la mașinile electrice
Paul Lane, care și-a achiziționat Volkswagen ID.3 electric în noiembrie 2021 e șocat de cât a ajuns valoarea mașinii sale. Aceasta a scăzut de la 37.762 lire sterline la 18.888 lire sterline după doar 22.500 de kilometri.
El a mai spus că asigurarea a crescut de la 450 de lire sterline la 750 de lire sterline pe an. De asemenea, a trebuit să înlocuiască toate cele patru anvelope după 21.000 de kilometri. În plus, a cheltuit 260 de lire pentru autorizația de planificare ca să instaleze un punct de încărcare acasă.
Lane a precizat că este o „rușine” faptul că guvernul a oprit stimulente, precum scutirea de taxe rutiere, subvenții și granturi pentru taxarea locuințelor.
Cancelarul Jeremy Hunt a anunțat în noiembrie că proprietarii de mașini electrice vor trebui să plătească taxă rutieră din 2025.
„Nu există niciun stimulent din partea Guvernului pentru a-i determina pe oameni să cumpere mașini electrice. Doar că nu există niciun stimulent”, a spus Lane.
Cifrele anuale au arătat că proporția vânzărilor a scăzut de la 16,6% în 2022 la 16,5% anul trecut.
Oficiul pentru responsabilitatea bugetară (OBR) estimase că vehiculele electrice vor reprezenta 17,7% din vânzările de mașini noi în martie 2023. De asemenea, au estimat că vânzările vor crește la 59,6% până în 2026-2027.
Emma Shaw, care a avut o mașină ORA Funky Cat EV, a declarat: „Mi-am ales mașina electrică prin nevoia mea de mașină de serviciu. A sosit la sfârșitul lunii septembrie, dar după doar 2 luni de condus a avut atât de multe defecte încât a revenit la dealer.”
„E acolo de la mijlocul lunii noiembrie. Chiar și acum conduc o mașină închiriat și aștept să fie reparată.”, a spus ea.
Femeia a susținut că mașina ei a fost menită să aibă o autonomie de 1300 de kilometri. Ea a povestit că mașina intră în modul de baterie scăzută când mai are autonomie 80 de kilometri.
În plus, ea a întâmpinat numeroase probleme în perioadele reci sau umede. De asemenea, femeia a dat vina și pe costurile mari de încărcare.
O altă femeie, Joanna Fraser, se teme că ar putea fi nevoită să renunțe la mașina electrică. Ea a declarat pentru MailOnline că mașina MG s-a „stricat pentru a treia oară în trei luni”.
Doamna Fraser a spus că cei de la service au dat vina pe vremea umedă. Ea a adăugat: „[Este] îngrozitoare și atât de periculoasă. Vreau să scap de ea, dar este închiriată pentru încă un an.”
Sursa: R3media