În România, pentru Ucraina, s-a construit cel mai mare terminal feroviar de cereale din Europa. Grupul de companii Grampet, lider în transporturile private de mărfuri pe calea ferată din România, a finalizat construcția unui terminal de transbordare pentru produse agricole, care urmează să devină un centru strategic pe ruta către portul Constanța.
Acest lucru a fost raportat de revista Forbes România, potrivit forbes.ua.
Investiția în crearea noului complex se ridică la 10 milioane de euro. Capacitățile terminalului permit procesarea a 240.000 de tone de cereale și alte produse agricole pe lună.
Amplasat în Dornești (județul Suceava), la granița cu Ucraina, complexul este primul terminal operat de compania Grup Feroviar Român și al cincilea în cadrul Grampet Group.
La o capacitate maximă de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o stație de încărcare a vagoanelor (lungime 128 m) și o stație de descărcare (lungime 120 m), care permit încărcarea/descărcarea simultană a opt vagoane.
Capacitățile sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime și fluviale, permițând transportul produselor fără pierderi de calitate și cu o productivitate maximă de 500 de tone pe oră.
„România joacă un rol important în funcționarea coridoarelor de solidaritate create de statele membre ale UE pentru facilitarea transportului de mărfuri din Ucraina. După începerea războiului, operatorii feroviari din cadrul Grampet Group au adus o contribuție semnificativă la restabilirea circulației și reluarea activității principalelor coridoare pe axa nord-sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri din Ucraina”, a declarat președintele Grampet Group, Gruia Stoica.
Investitorul afirmă că acest complex din Dornești este cel mai mare terminal de transbordare pentru produse agricole din Europa. Acesta urmează să fie deschis imediat după încheierea perioadei de testare.
Credit foto / Sursa: Bucpress