[…] educația superioară a devenit o îndoctrinare cu idei rele. Iar printre aceste idei rele este aceea că lumea este un loc în care există ori opresori, ori oprimați. [și unde ești obligat să alegi o tabără, ca să nu fii aruncat extra muros, n.n., Gh. P.]
[…] viața din facultate de astăzi este ca o zi la spa combinată cu reeducare ca într-un lagăr nord-coreean. Este ca o grădiniță, cu excepția faptului că în universități copiii îi pot concedia pe adulți.
[…] dacă prostia ar fi o boala, Harvard ar fi piața de animale vii din Wuhan.
[…] Aceste universități sunt ca niște râuri din care se revarsă tot felul de prostii stângiste radicale și illiberale, unde sunt cămine segregate, doar pentru negri, unde ceremoniile de absolvire sunt segregate, la fel și programele. Toate sunt iliberale. La fel este și rasismul îndreptat împotriva asiaticilor, la fel este și hărțuirea celor care vin să țină prelegeri.
[…] Universitătile de elită nu ar trebui să se mai numească universități de elită, ar trebui să le spunem doar universități scumpe.
[…] Nu vă trebuie patru ani la universitate și apoi o viață întreagă în care să va plătiți împrumutul pentru studii pentru a învăța să urâți America. Pentru asta e suficient să vă uitați cinci minute la ultimul reality show”.
(Bill Maher, Real Time, HBO)
Notă: cele de mai sus se referă la universitățile americane din Ivy League, cotate printre primele cele mai bune din lume. Maher spune că aceste universități au devenit fabrici de prostificare și resetare stângistă. Comentariul are legătură cu scrisoare celor 34 de grupuri de studenți de la Harvard care, la o zi de la atacul terrorist al Hamas, au condamnat Israelul, considerând că este cauza atacului și că a determinat acest atac prin apartheidul pe care îl practică. Dar situația este generalizată (cel mai acut s-a simțit în plandemie, când orice opinie sau dubiu relative la politicile pseudo-științifice de „luptă” contra „acestui virus nenorocit” era sancționată cu blamul public și expulzarea academică) și nu este nouă – este instalată ca o pecingine în universitățile americane, mai preocupate de „spațiile sigure” unde adulții infantilizați să își poată expune în siguranță vulnerabilitățile și certitudinile, și de indentitatea de gen, redefinirea pronumelor, cultura anulării și „trezismul” îmbibat cu fum de iarbă de calitate și praf stupefiant mindfulness. Din nefericire, acest curent anti-cultural și regresist american a covârșit și universitățile europene, inclusiv cele românești, pentrând și liceele, școlile generale și grădinițele, unde influențarea regresistă și pseudo-științifică este mai facilă. Studenții și elevii nu se mai duc la școală pentru a învăța și a se pregăti pentru viața de adult, ci pentru a fi fericitți și hedoniști. În acest răstimp, barbarismul se reinstalează. Retrăim vremurile vikingilor …