Studenții din anul I de la Facultatea de Matematică și Informatică (FMI) a Universității din București (UB) au fost îndemnați de secretarul de stat din ministerul Educației Sorin Ion să devină profesori, după ce termină studiile în 2027. Sorin Ion le-a transmis la festivitatea de luni de deschidere a anului universitar 2024-2025 „să încercați să veniți pe acest drum, pentru că nu veți regreta”.
Secretarul de stat a pus nevoia îndemnului pe seama crizei de profesori: „în România în acest moment, nu știu cum se vede și se știe lucrul ăsta, dar realmente avem o criză de profesori de știință, de matematică, fizică mai ales, de informatică. Și îndemnul meu este să încercați să veniți pe acest drum, pentru că nu veți regreta”.
„Nu e un moment publicitar pentru mine, nici pentru Ministerul Educației. E realmente – și e adevărat că acum pare că o să spun cuvinte mari și informale -, dar e pentru țara asta”, le-a transmis Sorin Ion studenților din anul I, la festivitatea de deschidere din amfiteatrul R3 al Facultății de Chimie a UB.
„Vă îndemn să veniți în sistemul de educație. Știu cum o să spuneți: sunt salariile mici – ei, nu mai sunt chiar atât de mici. Să știți că veți avea satisfacții pe care cu siguranță în niciun alt domeniu nu le veți găsi”, a mai spus secretarul de stat, la bază profesor de matematică, fost director de școală și inspector școlar general în județul Dâmbovița.
Și ministra Educației, Ligia Deca, a avut o parte similară de discurs în intervenția de la deschiderea anului universitar 2024-2025 la Universitatea Politehnica București (UNSTPB): ea i-a încurajat pe studenți să urmeze o carieră în sistemul de învățământ, adăugând că „avem mare nevoie de cadre didactice pregătite, care să predea disciplinele de știință, tehnologie, inginerie, arte sau matematică și care să trezească pasiunea pentru ele”.
Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat că la 1 septembrie 2024 era un deficit de aproape 1.000 de posturi pe fizică, la nivel național, dar a fost acoperit și că profesorii se plâng de faptul că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile, într-o intervenție la DC News, pe 16 septembrie.
România înregistrează deficit de profesori calificați la matematică, științe, educație fizică, arte și alte materii, potrivit celui mai nou raport anual Education at a Glance, dat publicității săptămâna aceasta de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), scrie Edupedu.